Vastgoed

U wilt een huis kopen? Dan zult u voor de overdracht van de woning langs een notaris moeten. We kunnen u stap voor stap door dit proces begeleiden. We helpen graag bij alle bijkomende notariële vragen.

Huis kopen en hypotheek

De meeste mensen die een huis kopen, sluiten hiervoor een hypotheek af. Hiermee krijgt de bank een zekerheidsrecht op uw huis. Dat wil zeggen dat de bank uw huis mag verkopen als u niet (meer) betaalt. Deze afspraak ligt vast in de hypotheekakte. Als notaris maken wij deze akte op aan de hand van de gegevens van de bank.

Hypotheekakte

Als we uw hypotheekakte opstellen, kijken we naar hoe u de eigendom heeft verkregen en of bestaande hypotheken moeten worden opgezegd of afgelost. De aflossing van een bestaande hypothecaire lening loopt ook via een notaris. De kosten waarmee u rekening moet houden zijn: de kosten van hypotheekadvies van de bank of tussenpersoon, de taxatiekosten en de notariskosten.

Overdracht

De overdracht van een woning verloopt altijd via een notaris. Wij zorgen voor inschrijving bij het Kadaster en maken een zogeheten leveringsakte op.

Leveringsakte

Dankzij de akte van levering heeft de koper zekerheid dat de nieuwe woning van hem wordt. Zonder onverwachte juridische complicaties als hypotheken, beslagen van de verkoper of onbekende rechten van derden. De akte garandeert de verkoper de ontvangst van de verkoopprijs nadat hij bij ons zijn handtekening heeft gezet. De bank krijgt tot slot een hypothecaire zekerheid van de koper en aflossing van de hypotheek van de verkoper.

Complete afwikkeling

Dankzij onze betrokkenheid krijgen alle partijen wat zij verwachten. Daarnaast verzorgen wij de gehele administratieve en financiële afwikkeling van de koop. Denk hierbij aan:

  • Ontvangst en uitbetaling van de koopprijs
  • Ontvangst van de hypotheekgelden van de koper
  • Aflossing van de hypotheken van de verkoper
  • Verrekenen en uitbetalen van makelaarscourtage, taxatiekosten, etc.
  • Verrekenen van de zakelijke belastingen

Waar kunnen wij u mee helpen?

Waar kunnen wij u mee helpen?

Heeft u een vraag? Wilt u meer informatie? Of wilt u een afspraak maken? Bel dan 0416 27 49 62 of mail ons middels onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op met u.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nieuwsbrief in uw mailbox?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
DGF Notarissen
Post Postbus 120
5170 AC Kaatsheuvel
Bezoek Brugske 19
5171 VR Kaatsheuvel

T 0416 27 49 62
F 0416 27 82 95
E info@dgfnotarissen.nl
W www.dgfnotarissen.nl
Openingstijden
  • Maandag
    9.00 - 17.30
  • Dinsdag
    9.00 - 17.30
  • Woensdag
    9.00 - 17.30
  • Donderdag
    9.00 - 17.30
  • Vrijdag
    9.00 - 17.30
DGF Notarissen    |    Algemene voorwaarden    |    Privacy    |    Zie ook    |    Website door Tundra digital branding & marketing bureau