Contact

DGF Notarissen
Post  Postbus 120
5170 AC  Kaatsheuvel
Bezoek  Brugske 19
5171 VR  Kaatsheuvel

T  0416 27 49 62
F  0416 27 82 95
E  info@dgfnotarissen.nl
W  www.dgfnotarissen.nl
KVK 18126299

INFORMATIE RONDOM HET CORONAVIRUS (COVID-19)
Kaatsheuvel, 18-03-2020

Let op: deze informatie kan worden geactualiseerd aan gewijzigde omstandigheden. Check deze website voor eventuele updates

Beste cliënten,

In verband met de door de overheid aangekondigde maatregelen en de te volgen richtlijnen van het RIVM, heeft DGF Notarissen beleid opgesteld waarmee we uw gezondheid en die van onze medewerkers maximaal willen borgen.

Via dit bericht informeren wij u over de getroffen maatregelen omdat de dienstverlening daardoor mogelijk anders is dan met u is afgesproken en dan u wellicht van ons gewend bent. Wij kunnen helaas niet voorkomen dat de getroffen voorzorgsmaatregelen op gespannen voet staan met het laagdrempelige en gastvrije karakter van ons kantoor.

Bij bezoek aan ons kantoor

  1. Wij verzoeken u ons kantoor alleen te bezoeken als u géén last heeft van de bekende (mogelijke) Coronaverschijnselen: neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts. Houd u dus aan de RIVM richtlijn om alsdan thuis te blijven en informeer ons vooraf zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing. Bel ons ook gerust als u twijfelt.
  2. Als u ons bezoekt zonder Coronaverschijnselen, houd u dan aan de richtlijnen: geen handen schudden, regelmatig de handen wassen, hoesten/niezen in de elleboog. U vindt desinfecterende zeep in de toiletten.
  3. Wij vragen u alleen contact te maken met de voordeur: voor uw en onze veiligheid staan alle overige deuren open.
  4. Voor ieders veiligheid zit onze receptioniste grotendeels achter glas. Wij vragen
    hiervoor uw begrip.
  5. Wij ontvangen op kantoor alleen bezoek op afspraak voor een bespreking of
    passering van een akte.
  6. Onze medewerkers werken veelal thuis of op kantoor, maar dan in afzondering van
    ons bezoek. U zult dus een minimale bezetting aantreffen als u bij ons langs komt.
    Wij vragen hiervoor uw begrip.
  7. Het kantoor is en blijft geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot en met
    17.30 uur. Hierin dus geen wijziging.
  8. Gelet op de grootschaligheid van dit virus kunnen wij geen verantwoordelijkheid
    dragen voor eventuele negatieve gevolgen voor uw gezondheid na komst naar ons
    kantoor. U dient zelf de afweging te maken of u ons kantoor wilt bezoeken. Voelt
    u zich niet bezwaard wegens het verzetten van een afspraak of het opstellen van een
    volmacht.

Als u voor een bespreking of voor het passeren van een akte komt

  1. Heeft u mogelijk Coronaverschijnselen en een afspraak bij ons staan voor een
    bespreking of het passeren van een akte? Kom dan niet langs maar bel ons zodat we
    kunnen zoeken naar een oplossing.
  2. Aan de betrokkenen zal zoveel mogelijk worden verzocht om bij volmacht te
    komen tekenen (óók als zij geen Coronaverschijnselen hebben) zodat het passeren
    van een akte met zo min mogelijk personen kan plaatsvinden. Ondertekening bij
    volmacht is echter niet altijd mogelijk, o.a. niet bij hypotheekakten en
    (levens)testamenten.
  3. Bij de overdracht van een woning of andere onroerende zaak hanteren wij als
    vuistregel: de verkoper(s) bij volmacht en de koper(s) aanwezig, aangezien de
    koper(s) veelal ook een hypotheekakte zullen moeten tekenen.
  4. Besprekingen en passeringen vinden bij voorkeur met zo weinig mogelijk mensen
    plaats. Wij verzoeken u dan ook geen ouders, kinderen, verdere familie, vrienden of
    adviseurs mee te brengen.
  5. Makelaars en tussenpersonen wordt verzocht niet mee te komen naar het
    passeren van de akte(n).
  6. Teneinde de contactmomenten voor alle betrokken zoveel mogelijk te beperken,
    zullen afspraken zo efficiënt mogelijk plaatsvinden. Helaas zit een kop koffie,
    cappuccino of thee er even niet in.
  7. Volmachten stellen wij kosteloos op en kunnen – indien nodig – kosteloos bij ons
    worden gelegaliseerd aan de balie. U hoort van ons of legalisatie vereist is. Informeer
    bij legalisatie op een ander kantoor bij dat kantoor naar de kosten aangezien wij die
    kosten niet voor u vergoeden.
  8. De deur van de spreekkamer waar wij u ontvangen zal de notaris voor u openen en
    sluiten. Alle overige binnendeuren staan i.v.m. ieders veiligheid open.
  9. Er staat voor u een nieuwe pen klaar die u kunt gebruiken bij de ondertekening en
    welke u mee naar huis mag nemen na gebruik. U mag – als u dat prettig vindt – ook
    een eigen pen meebrengen.

Huisbezoeken

  1. Behalve voor acute situaties komen wij voorlopig niet bij u aan huis of op het
    bedrijf.

Op deze wijze hopen wij de continuïteit op een verantwoorde wijze te waarborgen. Wij
rekenen op uw begrip en doen al het mogelijke om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Samen met u hopen we dat we het Coronavirus snel kunnen beteugelen en u weer op de
oude vertrouwde wijze van dienst kunnen zijn.

Heeft u nog vragen? Bel met ons kantoor op 0416 274 962 of mail ons op
info@dgfnotarissen.nl.

Met hartelijke groet,

Team DGF Notarissen



Waar kunnen wij u mee helpen?

Heeft u een vraag? Wilt u meer informatie? Of wilt u een afspraak maken? Bel dan 0416 27 49 62 of mail ons middels onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op met u.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nieuwsbrief in uw mailbox?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
DGF Notarissen
Post Postbus 120
5170 AC Kaatsheuvel
Bezoek Brugske 19
5171 VR Kaatsheuvel

T 0416 27 49 62
F 0416 27 82 95
E info@dgfnotarissen.nl
W www.dgfnotarissen.nl
DGF Notarissen    |    Algemene voorwaarden    |    Privacy    |    Zie ook    |    Webdesign: Janssen.nl reclamebureau + internetbureau